اصلاح فرم بینی بدون جراحی

اصلاح فرم بینی بدون جراحی و با تزریق فیلر ، رینوپلاستی غیر تهاجمی و فرم دهی به بینی بدون جراحی نیز نامیده می‌شود. در این تکنیک زیبایی که به رینوپلاستی مایع نیز شهرت دارد ، فیلرها که معمولا از جنس ماده‌ای به نام اسید هیالورونیک هستند در روند رینوپلاستی با فیلر ، در زیر پوست بینی و در مناطقی که به اصلاح نیاز دارند ، تزریق می‌شوند. فیلرها یا پرکننده‌ها معمولا در لایه‌های عمیق پوست تزریق می‌شوند تا ثابت بمانند و فرم دهی به بینی بدون عمل را ایجاد کنند. انجام تزریق فیلر برای فرم دادن به بینی بدون جراحی ، تقریبا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد ولی برای به دست آوردن نتایج چشم نواز آن ، لازم است تزریق فیلر به بینی به دست یک متخصص پوست حرفه ای و ماهر انجام شود. 

 

اصلاح فرم بینی بدون جراحی - دکتر مژده سرلک

 

مروری کلی بر رینوپلاستی مایع 

در روش اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر معمولا پل بینی ، نوک بینی و مناطق ناهموار اصلاح می‌شود. توجه داشته باشید که افرادی که قوز بزرگ در بینی دارند یا دفرمیتی بینی آنها شدید است ، کاندید مناسبی برای رینوپلاستی غیر تهاجمی نیستند. چرا که فرم دهی به بینی با فیلر ، قادر به برطرف کردن این نوع دفورمیتی‌های جدی نیست.

برخی از افراد مطمئن نیستند که رینوپلاستی تأثیر مثبتی در چهره‌شان ایجاد می‌کند یا خیر. بنابراین اصلاح فرم بینی بدون جراحی ، یک پیش مقدمه خوب محسوب می شود. برخی افراد ترجیح می دهند به رفع عیوب بینی گوشتی بدون جراحی ، اقدام کنند چون با توجه به اینکه ریسک عمل این نوع بینی ، بالا است ، اطمینان ندارند که جراحی بتواند نتیجه دلخواه آنها را محقق کند. یکی از روش‌های فهمیدن این موضوع استفاده از روش‌های موقت مانند تزریق فیلر یا رینوپلاستی مایع است. در صورتی که با این روش ، از چهره خود رضایت داشتند ، می‌توانند در نوبت‌های بعدی به جای تمدید فیلر برای جراحی رینوپلاستی اقدام کنند.

مزایای اصلاح فرم بینی با ژل

  • پس از رینوپلاستی مایع در بینی نیاز به استراحت ندارید.
  • اگر تورم یا کبودی مختصر ایجاد شود ، به مدت ۳ تا ۴ روز از بین می‌رود.
  • در این روش درد پس از رینوپلاستی مایع وجود ندارد یا بسیار اندک است.
  • به بستن چسب روی بینی یا پانسمان بعد از رینوپلاستی مایع بینی نیاز ندارید.
  • نتیجه این روش بلافاصله بعد از اصلاح فرم بینی بدون جراحی ، قابل رویت است و فرد همان موقع می تواند تغییر را در بینى خود مشاهده کند.
  • تزریق ژل بینی برای برخی از افرادی که  قادر به پرداخت هزینه جراحی نیستند بهترین گزینه است.
  • در تزریق فیلر بینی ، هیچ گونه عمل جراحی انجام نمی شود و تنها چند عدد سوزن وارد بینی فرد می گردد.
  • می توان از تزریق ژل برای فرم دهی به بینی ، برای رفع قوز بینی بدون جراحی استفاده نمود. 

قبل از رینوپلاستی مایع ، چه آمادگی هایی لازم است؟

پزشک متناسب با فیلری که قرار است برای فرم دادن بینی بدون جراحی مورد استفاده قرار دهد ، دستورالعمل دقیقی را برای آمادگی قبل از تزریق فیلر به بینی ارائه خواهد داد.
دستورات کلی اصلاح فرم بینی بدون جراحی ، اغلب شامل موارد زیر می باشد:

  • اجتناب از مصرف آسپیرین ، داروهای ضدالتهابی ، مکمل های ویتامین E و مواد رقیق کننده خون یک هفته قبل از درمان
  • مصرف سبزیجات فراوان برای تامین ویتامین K کافی در بدن و پیشگیری از کبودی
  • نوشیدن مقدار زیاد آب

مراقبت های بعد از فرم دهی بینی

بعد از تزریق ژل هیالورونیک اسید به منظور اصلاح فرم بینی ، باید مراقبت هایی را انجام داد تا نتیجه قابل قبولی از فرم دهی بینی بدون جراحی  داشته باشید.

از جمله مراقبت های بعد از اصلاح فرم بینی بدون عمل ، برای یک دوره تقریباً یک هفته ای ، شامل موارد زیر می باشد

  • خوابیدن بر روی صورت
  • عدم فشار آوردن بر روی صورت
  • از رفتن به استخر ، سونا و جکوزی به مدت یک هفته اجتناب شود.
  • همچنین افرادی که ورزشکار هستند و می خواهند تا فرم دهی بینی را انجام دهند، باید این مژده را داد که فقط نیاز است تا یک هفته هیچ گونه ورزشی را انجام ندهند و بعد از آن به راحتی به ورزش های خود برسند.

اصلاح فرم بینی بدون جراحی چگونه انجام می شود؟

رینوپلاستی مایع ، یک تکنیک ساده و در عین حال تخصصی است که باید به دست یک پزشک ماهر انجام شود تا بدون عارضه ، نتیجه دلخواه را برای بیمار خلق کند.
پزشک ابتدا با یک مشاوره جامع ، ایرادات در شکل ظاهری بینی را شناسایی می کند و سپس درباره نتایج مورد نظر ، با بیمار خود گفتگو می نماید تا با لحاظ نمودن ایده ها و انتظارات منطقی بیمار از نتیجه فرم دادن به بینی با ژل ، بهترین فرایند را برای او به مرحله اجرا درآورد.
بعد از تصمیم گیری در خصوص پلن درمان ، فیلر به نواحی استراتژیک بینی ، تزریق می شود. بعد از اتمام تزریق ژل به بینی که تنها 15-45 دقیقه طول می کشد ، صاحب یک بینی زیبا خواهید شد. با توجه به اناتومی عروقی منطقه تحت درمان ، لازم است تزریق فیلر به بینی حتما توسط متخصص پوست با تجربه انجام شود كه عوارضی به همراه نداشته باشد.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای اصلاح فرم بینی هستند؟

  • افرادی که می خواهند قوس بینی یا قوز بینی شان ( کم تا متوسط ) محو شود.
  • افرادی که غیرقرینگی یا تورفتگی روی بینی دارند.
  • غیرقرینگی نوک و یا انحراف نوک بینی دارند.
  • افرادی که مایلند نوک بینی سر بالاتری داشته باشند.
  • افرادی که قبلا جراحی بینی انجام داده اند و از ظاهر بینی خود راضی نیستند و مایلند اصلاح فرم بینی بدون جراحی انجام داده و مثلا ناصافی و یا تورفتگی در سطح و نوک بینی شان را درمان کنند.
  • افرادی که پل بینی تورفته دارند و بینی شان کوتاه بنظر میرسد می توانند با تزریق فیلر و پر کردن پل بینی ظاهر بینی را بلندتر نشان دهند.

آیا برای عمل فرم دهی بینی با تزریق ژل ، به بی‌حسی نیاز داریم؟

خیر. درد تزریق ژل برای فرم دادن به بینی بدون عمل ، بسیار کم است و فقط کمی ناراحت کننده است. این فرایند رینوپلاستی مایع بسیار ساده است و فقط 30 دقیقه طول می‌کشد.

چه زمانی می‌توانیم نتایج فرم دهی بینی با تزریق ژل را مشاهده کنیم؟ 

بسته به نوع محصول مورد استفاده در اصلاح عیوب بینی با تزریق ژل ، نتایج فوری را مشاهده خواهید کرد و معمولاً بلافاصله بعد از رینوپلاستی مایع بینی ، می توانید شاهد نتیجه زیبایی اصلاح فرم بینی بدون جراحی باشید.

نتایج تزریق ژل تا چه مدت دوام دارد؟ 

مشاهده‌ نتایج تزریق ژل که در واقع نوعی عمل بینی بدون جراحی با فیلر است ، تدریجی خواهد بود و این نتایج با گذشت زمان رفته‌رفته از بین می‌روند. برخی از افراد زودتر متوجه این تغییرات می‌شوند و برای برخی دیگر مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. برخلاف جراحی زیبایی بینی ، نتایج حاصل از این روش غیر جراحی موقتی است و فقط تا زمانی که مواد فیلر در محل باقی بمانند ، دوام خواهند داشت که این مدت زمان می‌تواند از 6 تا 12 ماه باشد. پزشکان این محدوده را بین 10 ماه تا یک سال تخمین می‌زنند.

اگر از نتیجه‌ی کاملاً ناراضی باشیم چه کار باید کرد؟

یکی از مزایای عمل فرم دهی بینی با تزریق ژل ، این است که اگر کسی از نتایج آن ناراضی باشد ، می‌تواند با تزریق آنزیمی که ماده‌ ژل را حل می‌کند ، برای برداشتن فیلر اقدام کند و بینی به همان فرمی که قبلاً بوده است برگردد.

بهترین دکتر برای تزریق فیلر بینی در تهران کیست؟

بینی یک ناحیه حساس است زیرا که پر از رگ‌ های خونی و عروقی می‌ باشد و نزدیک چشمان شما است. به همین دلیل اصلاح فرم بینی بدون جراحی و با استفاده از تزریق فیلر نسبت به سایر روش‌های پرکننده تزریقی کمی پیچیده ‌تر است و باید تحت نظر متخصص پوست انجام پذیرد تا بهترین نتایج بدون هیچ‌ گونه خطر و آسیب را برای بیمار به همراه داشته باشد. ما در کلینیک دکتر مژده سرلک با استفاده از متدها و تکنیک های روز دنیا تزریق فیلر به بینی را انجام می دهیم.

چه بخش هایی از بینی در اصلاح فرم بینی بدون عمل درمان می شود؟

در رینوپلاستی مایع بینی ، می توان نواحی مختلف بینی از جمله نوک بینی ، پل بینی و نواحی اطراف آن را اصلاح کرده و به زیبایی فرم داد.

  • با این تکنیک فوق العاده ، میتوان برجستگی های کوچک روی بینی را صاف کرد.
  • نوک بینی را کانتور داد و اندکی سربالا نمود.

تزریق فیلر با نقش استتار کننده عیوب و ایرادات ظاهری بینی ، ظاهر بینی را به زیبایی فرم می دهد و عمدتا برای افرادی کاربرد فوق العاده عالی دارد كه قوز بينی دارند يا سر بينی آنها رو به پايين است و به ليفت نوك بينی احتياج دارند. همچنین بهتر است افرادی که قبلا عمل بينی انجام نداده اند و قصد رفع عیوب بینی خود را دارند برای این فرایند زیبایی اقدام کنند.

هزینه فرم دهی بینی بدون جراحی

هزینه اصلاح فرم بینی بدون جراحی ، با توجه به دامنه ایرادات سطحی بینی و میزان تزریق مورد نیاز ، قبل از معاینه ، قابل تعیین نمی باشد. از اینرو لازم است به پزشک متخصص مراجعه کرده و تحت معاینه قرار بگیرید تا ایشان بتواند با توجه به دامنه درمان و مقدار فیلر مورد نیاز برای فرم دهی به بینی بدون جراحی ، اطلاع رسانی کند. فرم دهی به بینی بدون جراحی ، به شما این فرصت را می دهد تا به شکلی مقرون به صرفه ، صاحب زیباترین بینی بدون عمل شوید. 
 

دکتر مژده سرلک

دکتر مژده سرلک، متخصص پوست و مو، با تجربه و مهارت درمانی بالا، به بیماران در تشخیص و درمان مشکلات پوستی و مویی کمک می‌کنند. ایشان از آخرین تکنولوژی‌ها برای بهبود وضعیت پوست استفاده می‌کنند و در مشاوره و آموزش مراقبت از پوست و مو نیز فعالیت دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت