معرفی مزوژل پروفایلو

اصولا پیری و سایر مشکلات پوستی در نتیجه کاهش قابل توجه تولید کلاژن و الاستین پوست رخ می‌دهند. بنابراین ، یکی از راه‌های مبارزه با این مشکلات ، استفاده از درمان‌هایی است که تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کنند. اگرچه امروزه روش‌های غیر جراحی زیادی مانند تزریق فیلر و بوتاکس یا هایفوتراپی برای کاهش چین‌و‌چروک ، بازیابی پروتئین‌های ساختاری پوست و به طور کلی جوانسازی صورت وجود دارد ، اما اخیرا تزریق انواع ژل مانند مزوژل پروفایلو (Profhilo) در جامعه پزشکی مطرح شده است که به‌ جای پر کردن چین‌و‌چروک‌ها ، قدرت هم‌ سطح کردن آن‌ها با پوست را دارد. پروفایلو یک پرکننده یا فیلر پوست نیست بلکه یک تقویت‌کننده بسیار قوی است که از هیالورونیک اسید ساخته شده است. در واقع این تنها روش درمانی است که می‌تواند با تحریک تولید کلاژن و الاستین ، ساختار پوست را از درون بازسازی و جوان کند و به‌ صورت خیلی ظریف علاوه‌بر رفع افتادگی ، چین‌و‌چروک‌ها و خطوط ریز صورت ، گردن و بدن را نیز برطرف کند. جالب است بدانید که این مزوژل ساخت کارخانه ایبسا (IBSA) در کشور ایتالیا است و توانسته  تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) را نیز دریافت کند. در ادامه شما را با جزئیات بیشتری از اثرات تزریق این ترکیب منحصربه‌فرد اشاره خواهیم کرد.

 

معرفی مزوژل پروفایلو - دکتر مژده سرلک

 

آیا تزریق ژل پروفایلو عوارض و خطرات دارد؟

تزریق مزوژل پروفایلو در صورت اجرا شدن تحت نظر یک متخصص پوست ماهر و با تجربه ، یک فراید بدون عوارض و ایمن محسوب می شود. خوشبختانه ، این پروسیجر زیبایی بی خطر است و کبودی را به دنبال ندارد. بنابراین ، می توانید بدون نگران بودن در خصوص این عارضه ، صاحب یک چهره جوان تر و جذاب تر شوید. 

تفاوت اصلی مزو ژل پروفایلو با انواع فیلر صورت و هایفوتراپی

برخلاف فیلر ، مواد تشکیل‌دهنده مزوژل پروفایلو به‌جای پیوند شیمیایی با پیوند حرارتی (یعنی با استفاده از گرما) به یکدیگر متصل می‌شوند. به‌همین‌دلیل ، این ماده بافت روان‌تری دارد و به‌راحتی در شعاع ۲ سانتی‌متری از محل تزریق جذب می‌شود. بدین شکل ، خطر ایجاد توده یا گره حتی بدون ماساژ دادن ناحیه تزریق شما را تهدید نمی‌کند.

در هایفوتراپی از امواج فراصوت برای تحریک تولید کلاژن و الاستین پوست استفاده می‌شود. در نتیجه خطر آتروفی چربی یا عضلات صورت ممکن است شما را تهدید کند و گزینه مناسبی برای چهره‌های خیلی لاغر نیست.

چه کسانی داوطلب ایده آل تزریق مزوژل پروفایلو هستند؟

افرادی که پوست صورت شان افتاده و شل شده است برای این فرایند تزریق داوطلب ایده آلی به شمار می آیند. داوطلبین فرایند زیبایی تزریق مزوژل پروفایلو برای درمان افتادگی پوست ، اغلب افراد بالای ۳۰ سال هستند که با استفاده از این روند تزریق می توانند مشکل پیری پوست را کاهش داده و با تحریک تولید الاستین ، کلاژن و اسید هیالورونیک ، یک قدم مثبت بزرگ برای رفع افتادگی پوست خود بردارند.

نکاتی که باید پیش از تزریق مزوژل پروفایلو در نظر گرفت

لطفا در طول ۲۴ ساعت قبل از تزریق ، الکل ننوشید و سیگار نکشید. همچنین توصیه می‌شود که چند روز قبل از تزریق از مصرف آسپرین یا سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی خودداری کنید. اجتناب از این داروها خطر کبودی و خونریزی در محل تزریق را کاهش می‌دهد.

بهتر است پزشک خود را از تمامی داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید آگاه کنید. در زمان تزریق باید سطح پوست شما کاملا تمیز باشد و در نتیجه نباید از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنید.

نحوه صحیح تزریق مزوژل پروفایلو

مزوژل پروفایلو در مقایسه با سایر انواع ژل مخصوص جوانسازی پوست ، دارای بیشترین غلظت از هیالورونیک اسید است و به‌همین‌دلیل معمولا به‌عنوان اولین گزینه برای تحریک فرآیندهای درمانی طبیعی پوست افراد مسن توصیه می‌شود.

اصولا تزریق ژل پروفایلو طبق تکنیک BAP به ۵ ناحیه خاص در هر طرف از صورت انجام می‌شود. این تکنیک مزوژل جوانساز پروفایلو ، با درد و کبودی کمتری همراه است و کمک می‌کند تا هیالورونیک اسید با درجه انتشار بیشتر در سراسر بافت‌های پوست جریان یابد. کل روند درمان معمولاً حدود ۱۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

سایر قسمت‌های بدن شما مانند دست‌ها ، گردن یا قسمت بالایی قفسه سینه ممکن است به تزریق مقدار بیشتری از این مزوژل اعجاب انگیز نیاز داشته باشند.

نکات مورد توجه بعد از تزریق ژل پروفایلو

اگرچه می‌توانید بلافاصله بعد از تزریق مزوژل پروفایلو به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید اما توصیه می‌کنیم که از آرایش کردن بعد از تزریق پروفایلو یا دست زدن به صورت خود اجتناب کنید. این مساله به کاهش خطر بروز هرگونه عفونت بالقوه کمک می‌کند.

بهتر است به مدت ۲۴ ساعت از انجام تمرینات ورزشی و سایر فعالیت‌های بدنی شدید و همچنین حداقل به مدت ۴۸ ساعت از انجام سایر عمل‌های زیبایی خودداری کنید. استفاده از سونا یا حمام بخار بعد از تزریق پروفایلو جوانساز ، در روزهای اول نیز توصیه نمی‌شود. در صورت بروز هرگونه تورم طولانی‌مدت ، بهتر است از تماس با نور خورشید یا اشعه ماوراءبنفش دوری کنید.

چند جلسه تزریق مزوژل پروفایلو نتیجه مطلوب مورد نیاز است؟

معمولاً تنها با شرکت در دو جلسه درمان با تزریق پروفایلو با فواصل زمانی ۴ هفته ای ، می توانید شاهد نتیجه مطلوب و دلخواه خود از تزریق بوده و شاهد جوانسازی پوست باشید.

چند ماه بعد از تزریق اول ، باید تزریق دوباره تکرار شود؟

معمولاً یک ماه بعد از تزریق اول برای جوانسازی پوست با پروفایلو ، می توانید برای تزریق دوم اقدام کنید. پس از گذشت ۴ تا ۶ ماه ، لازم است این تزریق دوباره تکرار شود تا نتیجه زیبای به دست آمده بتواند ماندگاری خود را برای مدت زمان طولانی تری حفظ کند.

نتیجه تزریق ژل پروفایلو چه زمانی مشخص می‌شود؟

نتیجه زیبای به دست امده از تزریق ، از همان هفته اول آشکار می شود پس از هفته اول می توانید شاهد شادابی و طراوت پوست خود باشید. جالب تر اینکه در طول هفته‌های بعد به دلیل افزایش قوام پوست با تزریق پروفایلو ، در پی تحریک تولید کلاژن و الاستین ، پوست شما شاداب و شاداب تر خواهد شد.

دکتر مژده سرلک

دکتر مژده سرلک، متخصص پوست و مو، با تجربه و مهارت درمانی بالا، به بیماران در تشخیص و درمان مشکلات پوستی و مویی کمک می‌کنند. ایشان از آخرین تکنولوژی‌ها برای بهبود وضعیت پوست استفاده می‌کنند و در مشاوره و آموزش مراقبت از پوست و مو نیز فعالیت دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت