همه چیز در مورد میکرونیدلینگ (بخش دوم)

ریکاوری

بعد از میکرونیدلینگ ممکن است افراد مقداری ورم، خارش و پوسته پوسته شدن پوست را تجربه کنند که معمولا بعد از یک هفته برطرف می شوند.

روز اول

در روز اول، می‌توانید صورت خود را طبق روال معمول بشوئید و آرایش کنید، همچنین استفاده از لوسیون‌ها و سایر محصولات موضعی طبق روال معمول ایرادی ندارد. از لایه بردارها یا اسید گلیکول موجود در بعضی شوینده‌ها پرهیز کنید زیرا این مواد می‌توانند پوست را بسیار خشک نمایند. حتماً از کرم ضد آفتاب با SPF30 یا بالاتر استفاده کنید!

روز دوم تا هفتم

در روز دوم پس از درمان میکرونیدلینگ پزشکی، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست رخ خواهد داد. این عارضه بدلیل افزایش جوانسازی سلول‌های پوستی است. در این دوره، می‌توانید از مرطوب کننده‌های معمولی پوست استفاده نمایید. دستورالعمل‌های متخصص خود را دنبال کنید. اگر متخصص شما از یک رولر اطراف چشمانتان استفاده کرد، ممکن است کمی کبودی داشته باشید که برای ۳ الی ۴ روز دوام خواهد یافت. براحتی می‌توان آن را با آرایش پنهان کرد. چند روز بعد پوست شروع به ریختن سلول‌های مرده پوست خواهد کرد. این سلول‌ها، لایه‌های پوستی هستند که بصورت طبیعی چند هفته بعد می‌ریختند ولی میکرونیدلینگ آنها را سریعتر به سطح پوست می‌آورد. در طی این فرآیند موقتی، پوست ریخته و خشک می‌شود. می‌توانید از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید اگر پوستتان حساس نباشد.

روز هشتم به بعد

یک هفته پس از درمان میکرونیدلینگ پزشکی، اکثر بیماران متوجه خواهند شد که پوستشان نرم‌تر و درخشان‌تر شده است. هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید و در صورت بیرون رفتن هر دو ساعت آن را تجدید نمایید.

عوارض جانبی میکرونیدلینگ

برخی از عوارض جانبی میکرونیدلینگ عبارتند از:
* در موارد نادر پوسته پوسته شده یا خشکی خفیف پوست همراه با تشکیل پوسته روی صورت
* قرمزی موقت و اثرات آفتاب سوختگی که تا ۴ روز دوام خواهد یافت.
* میلیا (برآمدگی‌های کوچک سفید) تشکیل می‌شود؛ این‌ها را درمان‌گر می‌تواند از روی پوست بردارد.
* هایپر پیگمنتیشن (تیره شدن نواحی خاصی از پوست) می‌تواند در موارد نادر رخ دهد و معمولا
پس از یک ماه از بین خواهد رفت
* قرمزی موقت و اثرات آفتاب سوختگی که تا ۴ روز دوام خواهد یافت.
* کک و مک‌های صورت بصورت موقتی روشن شده یا دائماً از بین خواهند رفت
* سایر خطرات بالقوه عبارتند از: سفت شدن لایه پوست، خارش، ناراحتی، کبودی، عفونت، ورم و
نرسیدن به نتایج مطلوب

سوالات رایج

به چند جلسه درمانی نیاز دارد؟

برای بیشتر بیماران توصیه می‌شود که دو الی سه درمان را به فواصل زمانی ۶ الی ۸ هفته انجام دهند. برای بیمارانی که دغدغه‌های مراقبت پوستی بیشتر دارند، مثل جای آکنه، توصیه می‌کنیم تا ۶ الی ۸ جلسه درمانی با ۶ هفته فاصله دریافت کنند.

روی چه نقاطی از بدن می‌توان درمان را انجام داد؟

قلم میکرو را می‌توان روی تمام نواحی بدن: صورت، گردن، ناحیه یقه لباس، دست‌ها، بازوها، پاها، شکم و پشت انجام داد.

چه احساسی دارد؟

این درمان حسی همچون حرکت دادن سمباده روی پوست را دارد.

دوران نقاهت میکرونیدلینگ چه مدت است؟

بلافاصله پس از درمان قرمزی خفیفی را خواهید دید. بطور متوسط، بیماران برای ۲ الی ۴ روز قرمزی خواهند داشت. در برخی بیماران قرمزی پوست در عرض ۲۴ ساعت از بین می‌رود.

چه کسانی نباید از میکرونیدلینگ استفاده کنند؟

مبتلایان به تاول تبخالی، تبخال ساده یا کسانی که در ناحیه درمان زگیل، زخم باز، آفتاب سوختگی یا حساسیت بیش از حد پوستی دارند، زنان باردار و مبتلایان به درماتیت یا روسیای التهابی در ناحیه لایه‌برداری پوست نمی‌توانند از این درمان استفاده کنند.

چرا میکرونیدلینگ برای تمام انواع پوست موثر است؟

میکرونیدلینگ یک فرآیند بر اساس نور یا مشتمل بر استفاده از مواد شیمیایی غلیظ یا تکنیک‌هایی که التهاب قابل توجه پوست را باعث شود نیست. بعلاوه، تخریب قابل توجهی را برای اپی درمیس ایجاد نمی‌کند. به این دلایل، میکرونیدلینگ هم بی‌خطر است و هم برای انواع پوست موثر است. سوختگی، اسکار و مشکلات پیگمنتیشن در هنگام انجام درمان وجود ندارد و نسبتاً هیچ دوران نقاهتی نخواهد داشت.

هزینه درمان چقدر است؟

هزینه درمان در جلسه مشاوره بحث می‌شود. طرح درمان برای هر بیمار نوشته شده و هزینه آن بررسی می‌شود. تصمیمات درمانی بر اساس احتیاجات فردی بیمار و نتایج مطلوب وی گرفته خواهد شد. می‌توان از میکرونیدلینگ به همراه سایر درمان‌ها بهره برد.

نتایج چه مدت دوام خواهد داشت؟

کلاژن تولید شده تا ۱۲ ماه دوام خواهد داشت. درمان‌های تکمیلی را هر ۶ ماه الی ۱ سال انجام دهید تا نتایج درمان دوام یابد.

دکتر مژده سرلک

دکتر مژده سرلک، متخصص پوست و مو، با تجربه و مهارت درمانی بالا، به بیماران در تشخیص و درمان مشکلات پوستی و مویی کمک می‌کنند. ایشان از آخرین تکنولوژی‌ها برای بهبود وضعیت پوست استفاده می‌کنند و در مشاوره و آموزش مراقبت از پوست و مو نیز فعالیت دارند.

1.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت