سابسیژن | تکنیک تخصصی درمان جای جوش و آکنه

سابسیژن یک فرایند زیبایی سرپایی است که برای از بین بردن اثر زخم ، چین و چروک ، جای جون یا آکنه اسکار با استفاده از ابزار سوزن شکل به نام کانولا انجام می شود. این فرایند زیبایی ، کار خود را از طریق انهدام اتصالات میان بافتی واقع در لایه زیرین پوست ، انجام داده و با در هم شکستن رشته های فیبری متصل کننده اسکار به بافت زیرین پوست ، اثر زخم یا جوش های قدیمی را از بین می برد. اگر از وجود مشکلات پوستی مانند اسکار آکنه یا چال روی پوست رنج می برید یا اگر روی پوست شما ، جای زخم کهنه ، سالک ، یا چین و چروک های عمیق وجود دارد ، می توانید با انجام این فرایند زیبایی تحت نظر متخصص پوست ماهر و با تجربه ، شاهد نتایج جالبی در پوست خود باشید.

سابسیژن - دکتر مژده سرلک

داوطلب ایده ال سابسیژن

این تکنیک زیبایی برای رفع مشکلات پوستی افرادی که از وجود جای جوش ، چال روی پوست ، آثار آفتاب سوختگی و چین و چروک عمیق و آکنه اسکار رنج می برند ، مفید است. درمان اسکارهای هایپرتروفیک و یا کلوییدی یا افرادی که به عفونت های باکتریایی یا ویروسی دچار بوده یا دارای آکنه فعال هستند توصیه نمی شود.

سابسیژن چه مشکلات پوستی را درمان می کند ؟

• اثر زخم های قدیمی با سابسیژن
  • سابسیژن برای درمان جای جوش
  • درمان اثر آکنه
  • کاهش بافت اسکار

مراحل سابسیژن - دکتر مژده سرلک

مراحل انجام سابسیژن

در جوانسازی پوست با سابسیژن ، ابتدا پوست پاک می شود و جای زخم مشخص می گردد. سپس از بی حسی موضعی استفاده شده و بعد از آن سوزن های مخصوص وارد پوست می شود. وقتی سوزن به آرامی وارد لایه های پوست می شود ، اتصال بین بافت های نا سالم با بافت های سالم قطع می شود. بمنظور پیشگیری از بروز عفونت ، کرم آنتی بیوتیک تجویز می گردد.

انواع سابسیژن

•  از بین بردن چین و چروک پیشانی با سابسیژن
  •  سابسیژن چال های روی گونه ها
  •  کمتر کردن جای بخیه
  • درمان آکنه اسکار با سابسیژن

قبل از سابسیژن چه اقداماتی لازم است؟

• مشورت با یک متخصص پوست ماهر و با تجربه
  • قطع مصرف رقیق کننده های خون مانند آسپرین
  • قطع مصرف الکل و سیگار
  • اجتناب از مصرف ویتامین E

انجام مراقبت ها و اقدامات قبل از سابسیژن برای جوانسازی پوست کمک می کند تا نتیجه درمان شما ، کیفیت بهتری داشته باشد.

مراقبت های بعد از سابسیژن

• اجتناب از فعالیت های فیزیکی و ورزشی سنگین تا دو روز بعد از عمل
  • اجتناب از شستن صورت یا استفاده از مواد آرایشی تا چند ساعت بعد از عمل
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض تابش نور مستقیم خورشید
  • استفاده از کمپرس یخ برای کمک به کاهش تورم و التهاب

سابسیژن در چند جلسه انجام می شود؟

در درمان زخم و جای جوش با سابسیژن ، عمق جوش و زخم و نوع پوست در تعیین تعداد جلسات مورد نیاز  فرایند درمان اثر گذار است ولی به طور کلی ، معمولا 3 الی 6 جلسه لازم است تا نتیجه مطلوب از انجام این فرایند زیبایی حاصل شود.

آیا سابسیژن عوارض دارد؟

در صورتی که این فرایند در یک محیط بهداشتی انجام شود ، از بروز عوارضی از قبیل عفونت جلوگیری به عمل خواهد آمد. مراجعه به یک متخصص بیمار محور که سلامت بیمار را در الویت قرار می دهد ، قطعاً می تواند یک درمان بدون عارضه را به شما ارائه دهد.
بعد از فرایند برای مدت کوتاهی به طور موقتی احساس بی حسی می کنید که با از بین رفتن اثر ماده تزریق‌ شده برای بی‌حس‌ کردن محل درمان ، این حس نیز از بین خواهد رفت.

انواع روش های درمان

• سابسیژن با سوزن نوکور

سوزن نوکور ، سوزن تیز و برنده ای است که برای درهم شکستن اتصالات میان بافتی و آزادسازی بافت های پوست در لایه های زیرین پوست استفاده می شود. اجرای فرایند زیبایی سابسیژن برای درمان جای جوش ، زخم ، آکنه و غیره با این سوزن ، اغلب درد زیادی را به همراه دارد و برای مدیریت درد ، در ناحیه تحت درمان بی حسی موضعی تزریق شود.
خونریزی و کبودی و تورم از عوارض بعد از  این روش است که بعد از چند روز رفع شود.

• سابسیژن با کانولا

کانولا به جای سوراخ کردن ناحیه تحت درمان در نقاط متعدد ، تنها از طریق یک سوراخ ، کار درمان را انجام داده و تکنیک مدرن سابسیژن جای جوش ، اکنه ، زخم و غیره محسوب می شود. با استفاده از این تکنیک ، اعصاب و رگ ها آسب نمی بینند و با این روش ساده و بی خطر ، آزاد کردن بافت های سفت در زیر پوست برای کم کردن جای جوش های عمیق ، به شکلی عالی و با سهولت انجام می شود.

آیا سابسیژن درد دارد؟

درد یکی از مواردی است که متقاضیان فرایند زیبایی سابسیژن زخم ، جوش و اکنه درباره آن زیاد سوال می کنند. این فرایند با بی حسی موضعی انجام می شود در نتیجه دردی احساس نخواهد شد.

هر جلسه سابسیژن چقدر طول می کشد؟

نوع پوست بیمار ، وسعت ناحیه تحت درمان و نوع مشکل پوستی ، روی مدت زمان مورد نیاز برای انجام فرایند درمان آکنه ، زخم ، جوش و غیره ، اثر گذار است. طبیعتاً زمانی که جای زخم یا جوش عمیق و گسترده باشد ، مدت زمان بیشتری برای درمان ، مورد نیاز خواهد بود ولی به طور متوسط ، این فرایند درمان بین نیم الی یک ساعت طول می کشد.

هزینه هر جلسه چقدر است؟

هزینه سابسیژن بسته به عوامل مختلف از قبیل وسعت منطقه تحت درمان و نیز شدت و عمق زخم متفاوت است. همچنین گزینه هایی از قبیل تکنیک های تخصصی و مهارت و تجربه پزشک نیز روی هزینه عمل اثر می گذارد.

دکتر مژده سرلک

دکتر مژده سرلک، متخصص پوست و مو، با تجربه و مهارت درمانی بالا، به بیماران در تشخیص و درمان مشکلات پوستی و مویی کمک می‌کنند. ایشان از آخرین تکنولوژی‌ها برای بهبود وضعیت پوست استفاده می‌کنند و در مشاوره و آموزش مراقبت از پوست و مو نیز فعالیت دارند.

امتیازدهی به مقاله

قدیمی‌ترین